İstanbul
Hafif yağmur
15°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
En Son Olay Dünya Dünyanın en değerli restoran markaları belli oldu

Dünyanın en değerli restoran markaları belli oldu

2025 yılı itibariyle Brand Finance, dünyanın en değerli restoran markalarını duyurdu. İşte en çok ilgi gören restoran markaları...

2 Dakika
OKUNMA SÜRESİ

Dünya çapında faaliyet gösteren pek çok marka, her geçen yıl daha da büyümeye devam ediyor. Bu markaların bazıları, Türkiye’de de aktif olarak hizmet veriyor. McDonald’s, Starbucks gibi isimler, henüz ziyaret etmeseniz de mutlaka adını duyduğunuz markalar arasında yer alıyor.

Brand Finance, 2025 yılında en değerli restoran markalarını içeren yeni bir liste paylaştı. Bu liste, sırasıyla dünyanın en büyük restoran markalarını kapsıyor.

ÖNE ÇIKAN EN DEĞERLİ RESTORAN MARKALARI 
McDonald’s – 40,5 milyar dolar

Starbucks – 38,8 milyar dolar

KFC – 15,4 milyar dolar

Subway – 8,1 milyar dolar

Taco Bell – 6,9 milyar dolar

Tim Horton’s – 6,8 milyar dolar

Domino’s – 6,7 milyar dolar

Chick-fil-A – 5,7 milyar dolar

Brand Finance Genel Müdürü Richard Haigh, söz konusu listeye ilişkin şu açıklamaları yaptı. “Birçok restoran, pandemi, enflasyon ve tedarik zinciri aksaklıklarına yanıt olarak son birkaç yılda fiyatlarını artırdı. Fiyatlar arttıkça, markaların değerlerini göstermeye devam etmeleri zorlaşıyor ve bu da çoğu zaman müşteri algısında düşüşe neden oluyor. Brand Finance verilerine göre, 2023'ten bu yana sektörde ortalama fiyat primi kabulünde istikrarlı bir düşüş gözlemleniyor. 2011 yılında daha sağlıklı bir yaşam tarzının ön plana çıkmasıyla birlikte McDonald's, temel ürün yelpazesini koruyarak daha sağlıklı bir imaj yansıtacak şekilde konumunu yeniden belirledi. Tüketici eğilimleri değiştikçe, tıpkı McDonald's'ın on yıl önce yaptığı gibi, tüketici algılarının yeni gereksinimlerine uyum sağlayabilen markalar başarılı olmaya devam edecek.”

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *