İstanbul
Yağmur ve kar
5°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
En Son Olay Gündem Vatandaş abur cuburla karnını doyuruyor

Vatandaş abur cuburla karnını doyuruyor

Peynirin yerini çikolata, beyaz etin yerini cips aldı.

2 Dakika
OKUNMA SÜRESİ

Enflasyon, Tüketici Alışveriş Sepetlerini Değiştiriyor

Yüksek enflasyonun etkileriyle birlikte, tüketicilerin alışveriş tercihleri de önemli ölçüde değişiyor. Fiyat artışları ve yüksek maliyetler restoran ziyaretlerinden eve dönüş yapılmasına neden olurken, alışveriş sepetlerinde de dikkate değer değişiklikler meydana geliyor.

Bisküvi ve Süt, Alışveriş Sepetlerinin Lideri

Araştırma şirketi Ipsos'un verilerine göre, tüketici alışveriş sepetlerindeki ürün tercihleri değişmeye devam ediyor. 2023 yılında alışveriş sepetlerinde ilk sırada bisküvi ve süt yer alırken, peynir ve beyaz et gibi ürünler geri planda kalmaya başlıyor. Geçen yılın aksine, çikolata kaplamalı ürünler ve cips gibi atıştırmalıklar daha fazla tercih ediliyor.

Atıştırmalıklar Öne Çıkıyor

2024'e doğru yol aldıkça, alışveriş sepetlerinde yumurta, beyaz et ve bakliyat gibi ürünlerin yerini alışveriş sepetlerinde son sıralarda yer alan ürünler alıyor. Makarnanın yerini bakliyat aldığı görülürken, atıştırmalıkların önemi ve tercih edilme sıklığı artmaya devam ediyor.

Atıştırmalıkların Yükselişi

İpsos'un değerlendirmesine göre, alışveriş sepetlerinde temel gıda ve içeceklerin yanı sıra atıştırmalık ve gazlı içeceklerin de önemli bir yer edindiği görülüyor. Tüketicilerin evde daha fazla vakit geçirmesi ve kendilerini ödüllendirmek için atıştırmalıkları tercih etmesi, bu değişimin arkasındaki nedenlerden sadece birkaçı olarak öne çıkıyor.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *