21 Nisan 2025
İstanbul
Açık
11°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
En Son Olay Gündem Tüm dünyada meşhurdu, dev ayakkabı firmasına ceza yağdı! Meğer ürünlerinde “domuz derisi” varmış

Tüm dünyada meşhurdu, dev ayakkabı firmasına ceza yağdı! Meğer ürünlerinde “domuz derisi” varmış

Tüm dünyada tanınan spor giyim devi New Balance’a Türkiye'de satışa sunduğu bazı ayakkabı modellerinde domuz derisi kullanmasına rağmen bunu tüketiciye açık şekilde belirtmediği gerekçesiyle Ticaret Bakanlığı Reklam Kurulu tarafından ceza yağdı.

1 Dakika
OKUNMA SÜRESİ

New Balance Türkiye İnternet Sitesinde Domuz Derisi Kullanımı

New Balance Türkiye internet sitesinde satışa sunulan ayakkabı modellerinde domuz derisi kullanıldığı ortaya çıktı. Türkiye’deki resmi satış platformlarında bu bilginin tüketicilere açıklanmaması dikkat çekici bir durum olarak değerlendirildi.

Yurt Dışı Sitelerdeki Farklı İbareler

Yapılan incelemelerde, New Balance'ın yurt dışı sitelerinde aynı modeller için "pigskin suede" (domuz derisi süet) ibaresinin kullanıldığı belirlendi. Bu durum, ürünlerin farklı pazarlarda farklı şekilde tanıtıldığını gözler önüne serdi.

Reklam Kurulu’nun Kararı

Ticaret Bakanlığı'na bağlı Reklam Kurulu, New Balance'ın Türkiye distribütörü NBI Giyim A.Ş.'ye domuz derisi kullanımının açıklanmaması nedeniyle idari para cezası kesti. Aynı zamanda yanıltıcı bulunan reklam ve tanıtımların da durdurulmasına karar verildi.

Dini Hassasiyetler ve Ürün Bilgilendirmesi

Kurul, tüketicilerin dini inançlarına saygı duyulması gerektiğini vurgulayarak, ürün bileşenlerinin açıkça belirtilmesi gerektiğinin altını çizdi. Özellikle Müslüman tüketiciler için domuz derisinin hassas bir konu olduğunu belirtti.

Adidas Benzeri Bir Örnek

Geçmişte Adidas markası da Türkiye’de popüler olan “Samba OG” modelinde domuz derisi kullanmasıyla benzer bir durumla karşı karşıya kalmıştı. Ürün açıklamalarında bu bilginin yer almaması üzerine Adidas da Reklam Kurulu'ndan ceza almıştı.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *