21 Nisan 2025
İstanbul
Açık
11°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
En Son Olay Gündem Elektrikli aracında olan hemen söksün! Uzmanlardan kritik uyarı: Aracın menzilini düşürüyor...

Elektrikli aracında olan hemen söksün! Uzmanlardan kritik uyarı: Aracın menzilini düşürüyor...

Elektrikli otomobillerde kritik bir öneme sahip olan menzil konusunda uzmanlardan kritik uyarı geldi. Aracından bundan olan hemen söksün. Uzmanlara göre, aracın menzilini düşürüyor. İşte tüm detaylar...

2 Dakika
OKUNMA SÜRESİ

AKSESUAR DEYİP GEÇME

Elektrikli otomobillerle uzun yolculuk planlayanlar için şaşırtıcı bir detay ortaya çıktı. Yapılan yeni bir araştırma, küçük bir aksesuar değişikliğinin, aracın tek şarjla kat edebileceği mesafede ciddi kayıplara yol açabileceğini gözler önüne serdi.

TAVANA TAKILDIĞINDA MENZİLİ AZALTIYOR

Elektrikli araç bataryaları üzerine çalışan uzman bir ekip, popüler bir model olan Volkswagen ID.4 üzerinde gerçekleştirdikleri testte, taşıyıcı aksesuarlarının enerji tüketimine etkisini inceledi. Araç, üç farklı durumda denendi: tavan üstü bisiklet taşıyıcısıyla, arka kısma monte edilen taşıyıcıyla ve hiçbir ek ekipman olmadan. Standart şartlarda ID.4, saatte yaklaşık 120 km hızla ilerlerken 1 kWh enerjiyle 5,6 kilometre yol alabiliyor. Ancak tavan üzerine yerleştirilen bisiklet taşıyıcısıyla bu mesafe 3,7 kilometreye kadar düştü. Bu fark, tek şarjda yaklaşık 148 kilometreye varan menzil kaybına neden oluyor.

ARKA TARAFA TAKMAK DAHA VERİMLİ

Aynı testte, arka tarafa monte edilen taşıyıcı kullanıldığında menzildeki kayıp çok daha az oldu. Araç, bu şekilde kWh başına yaklaşık 5,1 kilometre yol alabildi. Uzmanlara göre bunun nedeni, arka taşıyıcıların aracın aerodinamik yapısını daha az bozması. Böylece hava direnci sınırlı düzeyde artıyor ve enerji verimliliği daha az etkileniyor.

AERODİNAMİK YAPIYA DİKKAT EDİLMELİ

Aracın üzerine takılan yükler, özellikle tavan rafları, hava akışını doğrudan etkileyerek sürtünme direncini artırıyor. Bu direnç, araç hızı yükseldikçe katlanarak artıyor. Örneğin hız iki katına çıktığında, hava direnci dört katına kadar çıkabiliyor. Bu da bataryanın daha çabuk tükenmesine neden oluyor.

GEREKSİZ YÜKLERİN MENZİLE ETKİSİ

Sadece dış aksesuarlar değil, aracın içinde taşınan fazla eşyalar da menzil üzerinde olumsuz etki yaratıyor. Uzmanlar, araç içinde sürekli taşınan ama nadiren kullanılan yüklerin bataryaya ekstra yük bindirdiğine dikkat çekiyor. Araç hafifledikçe menzil artıyor, bu da sürücülere daha uzun sürüş imkanı tanıyor.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *