04 Şubat 2025
İstanbul
Açık
11°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
En Son Olay Gündem Takip E-postası Nedir, Nasıl Yazılır? (Adım Adım Örneklerle)

Takip E-postası Nedir, Nasıl Yazılır? (Adım Adım Örneklerle)

Takip e-postası, iş başvurusu, iş görüşmesi, toplantı ya da satış görüşmesi gibi bir etkileşimden sonra gönderilen bir maildir.

Örneğin, kısa süre önce bir şirket yöneticisiyle görüşme yaptıysanız, zaman ayırdıkları için teşekkür etmek amacıyla bir takip e-postası yazabilirsiniz. Ya da bir iş başvurusu yaptıysanız takip e-postası ile pozisyona olan ilginizi belli edebilirsiniz. Bu tür e-postalar genellikle profesyonel ortamlarda tercih edilir. Ancak, bir yanıt almak için hatırlatma yapmanız gereken diğer durumlarda da kullanılabilir.

Neden Takip E-Postası Göndermelisiniz?

İş görüşmesinden sonra takip e-postası göndermek, genellikle önemli bir adım. Bir iş başvurusu ya da iş görüşmesi yaptıktan sonra bir takip e-postası göndermek başvurunuza birçok açıdan katkı sağlar. Bu adım, pozisyona olan ilginizi tekrar vurgulamanıza ve şirkete katacağınız değeri net bir şekilde ortaya koymanıza yardımcı olacaktır.

Aynı zamanda, düşünceli ve teşekkür etmeyi bilen biri olduğunuzu göstermek için harika bir fırsat. Bu sayede, işe alım müdürünün gözünde olumlu bir izlenim bırakırsınız.

Takip E-postası Nasıl Yazılır?

Takip e-postası nasıl yazılır sorusuna adım adım cevap versek daha iyi ve etkili olacak. Her adımı teker teker açıkladık ve örnekler ekledik. En sonda da sizler için iki adet örnek yazı ekliyoruz. Boşlukları değiştirerek kullanabilirsiniz.

1. E-Postanıza Başlayın.

E-postaya iyi başlamak önemli. Ne demişler başlamak bitirmenin yarısı. Bu yüzden başlangıcı iyi yapmamız gerek.

1.1 Konu başlığı oluşturun

E-postanın konu başlığı, alıcının dikkatini çeken ilk detay. Bu başlık, mesajınızın açılma oranını doğrudan etkileyebilir. Özellikle görüşme sonrası iletişimde, konu başlığınızın özenle seçilmesi önemli. Eğer görüşmeden sonra sizinle iletişime geçecek kişiyle daha önce e-posta yoluyla yazıştıysanız, en iyi yöntem son e-posta dizisini yanıtlamak olur. Bu, iletişim akışını korumanıza ve mesajınızın daha hızlı fark edilmesine yardımcı olur.

Eğer yeni bir e-posta oluşturuyorsanız, konu başlığınız alıcı için anlamlı ve dikkat çekici olmalı. İş görüşmesinden sonra teşekkür içeren bir ifade ekleyerek görüşmeye atıfta bulunabilirsiniz. Ayrıca, mesajın tonunu ve resmiyet seviyesini, mülakat sırasında kullandığınız üsluba uygun hale getirmeniz iyi bir izlenim yaratır.

1.2 Hitap Şekline Karar Verin

E-postanıza alıcının ismiyle hitap ederek başlamak her zaman daha etkili bir yöntem. Görüşme sırasında veya önceki yazışmalarınızda alıcıya nasıl seslendiyseniz, aynı şekilde devam etmek iyi bir izlenim yaratır.

Eğer resmi bir üslup gerekiyorsa, ismin yanına “Bey” ya da “Hanım” ekleyerek daha profesyonel bir ton oluşturmanızı öneririm. Bu küçük detay, hem samimi hem de saygılı bir yaklaşım sergilemenize yardımcı olur. Yapmamanız gereken tek şey kesinlikle sadece isimle hitap etmek. Bu karşı tarafta kötü bir intiba bırakır.

2. Şimdi Sıra E-Posta İçeriğinde

E-posta konusu kısmını tamamladıktan sonra sıra geldi gövde yani içerik kısmına. Burada da niyetimizi ve profesyonelliğimi karşı tarafa yansıtmamız ve o işi ne kadar istediğimizi göstermemiz gerek.

2.1 E-Postanızın Nedenini Açıklayın.

Takip e-postasının içeriği kısa, net ve anlaşılır olmalı. Mesajınıza, mülakatı yapan kişiye size zaman ayırdığı için teşekkür ederek başlayabilirsiniz. Ardından, görüşmenin ne zaman gerçekleştiğini nazik bir şekilde hatırlatmanız iyi olur.

2.2 Pozisyona olan ilginizi yineleyin.

Görüşmede ele alınan belirli konulara veya önemli detaylara mesajınızda yer verin. Bu, pozisyona olan ilginizi tekrar ifade etmek için iyi bir fırsat. Sizi bu pozisyon için öne çıkaran özellikleri ve deneyimlerinizi açık bir şekilde anlatın. Ayrıca, yeteneklerinizin ve ilgi alanlarınızın pozisyonun ihtiyaçlarıyla nasıl uyumlu olduğunu vurgulamak iyi olacaktır.

3. E-postanızı bitirin.
Başlık ve içerik kısmını da tamamladıktan sonra çok fazla uzatarak karşı tarafı sıkmamak için artık e-postayı sonlandırmamız gerek.

3.1 Kapanış cümlesi ekleyin.
E-postanızı, sonraki adımlara dair bilgi almak istediğinizi belirterek sonlandırabilirsiniz. Eğer görüşme sırasında ek bir bilgi talep edilmediyse, bu konuyu nazik bir şekilde gündeme getirebilirsiniz. Görüşmede ek bilgi istenmişse, bunu zaten ilettiğinizi veya bu e-postaya eklediğinizi not düşmek iyi bir fikir olur.

3.2 E-postanızı Son Kez Gözden Geçirin.
Bütün aşamaları tek tek kontrol ederek titizlikle yazdık. Fakat son bir tarama olası anlatım bozukluklarını ve yazım yanlışlarının önüne geçer. Yazarken fark etmediğiniz hataları fark ederek maili gönderebilirisiniz.

Takip E-Postası Örneği

İş Başvurusu Takip E-Postası
İş başvurusu yaptıktan sonra aşağıdaki şablonu kullanarak bir takip e-postası gönderebilirsiniz.

İş Görüşmesi Takip E-Postası
İş görüşmesi yaptıktan sonra aşağıdaki şablonu kullanarak bir takip e-postası gönderebilirsiniz.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *