15 Nisan 2025
İstanbul
Parçalı az bulutlu
12°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
En Son Olay Gündem Nutella logosundaki N harfinin neden siyah olduğu belli oldu!

Nutella logosundaki N harfinin neden siyah olduğu belli oldu!

Nutella'nın yaratıcı dehası Francesco Rivella, 14 Şubat 2025'te 97 yaşında hayata veda etti. Çikolatalı kremanın son sırrı, onun ölümünden sonra gün yüzüne çıkarken N harfinin neden siyah olduğu da belli oldu.

2 Dakika
OKUNMA SÜRESİ

Fındıklı nuga ezmesi Nutella'nın geliştirilmesinde kilit bir rol oynayan Rivella, markanın ikonik logosunun da ardındaki isimdi.

Nutella logosundaki "N" harfinin siyah, diğer harflerin ise kırmızı olması, dikkat çekici bir tasarım detayı olarak öne çıkıyor. Peki, bu renk seçiminin ardında yatan hikaye ne?

Nutella logosu neden kırmızı ve siyahtır?
Nutella logosundaki siyah "N" harfi, yıllardır çeşitli spekülasyonlara konu oldu.

RTL'nin haberine göre, bazı platformlarda tasarımın ırkçı bir geçmişe sahip olabileceği iddia edilse de, bu görüş birçok kullanıcı tarafından kesin bir şekilde reddedildi.

Kullanıcılar, Ferrero'nun "kinder" markasında da benzer bir tasarım tercih ettiğini ve siyah ile kırmızı renklerin tamamen reklam amaçlı, güçlü bir kontrast oluşturmak için seçildiğini belirtiyor.

Pazarlama stratejilerinde renklerin anlamı büyük önem taşıyor. Siyah, güç, zarafet ve incelikle ilişkilendirilirken, kırmızı enerji, tutku ve iştahı simgeliyor. Ancak Nutella logosundaki "N" harfinin siyah olmasının ardında daha önemli bir neden yatıyor: Marka haklarının korunması. Bu tasarım, Nutella'nın benzersiz kimliğini vurgulayan bir sembol olarak öne çıksa da anlamı çok farklı.

İşte Nutelladaki ne harfinin siyah olmasının nedeni
Nutella, piyasaya sürülmeden önce "Supercrema" adıyla biliniyordu. Ancak Ferrero, 1964 yılında bu lezzetin adını değiştirdiğinde, benzer bir isme ve siyah logoya sahip başka bir ürünle karışıklık yaşanmaması için Nutella logosundaki "N" harfini siyah yapmaya karar verdi.

Bu tasarım, logoyu hem benzersiz kıldı hem de korunan bir ticari marka olarak tescil edilmesini sağladı.

1964 yılında ilk Nutella kavanozu üretim hattından çıktı ve o günden bu yana dünya çapında kahvaltı sofralarının vazgeçilmezi haline geldi.

İlginç bir istatistik
Her 2,5 saniyede bir dünyanın bir yerinde bir kavanoz Nutella satılıyor. Ayrıca, dünya fındık üretiminin dörtte biri bu ikonik lezzetin üretiminde kullanılıyor.

Her yıl yaklaşık 365 milyon kilo Nutella üretiliyor; bu miktar, New York'taki Empire State Binası'nın ağırlığına eşdeğer.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *