İstanbul
Parçalı bulutlu
10°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
En Son Olay Gündem İlkokul öğrencileri dijital dünyaya bağımlı mı? MEB’den araştırma

İlkokul öğrencileri dijital dünyaya bağımlı mı? MEB’den araştırma

Milli Eğitim Bakanlığı’nın gerçekleştirdiği araştırma, ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin dijital cihazlarla olan güçlü bağını ortaya koydu. Öğrenciler, en çok ödev yapmak için ekran başına geçerken, büyük bir bölümü dijital cihazlar olmadan bir gün geçirmekte zorlanıyor.

2 Dakika
OKUNMA SÜRESİ

Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), 17 büyükşehirdeki bilgisayar laboratuvarı bulunan okullarda eğitim gören 3 bin 230 ilkokul 4. sınıf öğrencisiyle gerçekleştirdiği "Dijital Dünyada Ekran Kullanımı" araştırmasının sonuçlarını açıkladı. Veriler, öğrencilerin dijital cihazlarla olan etkileşiminin yoğunlaştığını ve bu durumun sosyal yaşamdan uyku düzenine kadar birçok alanı etkilediğini gösterdi.

Öğrenciler dijital cihazlardan kopamıyor
Araştırmaya göre, ilkokul öğrencileri telefon, tablet, televizyon ve bilgisayarı en çok ödev yapmak ve araştırma yapmak için kullanıyor. Kullanım alanlarına bakıldığında;

%15,2’si araştırma yapmak,

%13,9’u ödev yapmak,

%12,1’i bilgisayar oyunu oynamak amacıyla dijital cihazları tercih ediyor.

Öte yandan, araştırmanın çarpıcı bulgularından biri, öğrencilerin dijital cihazları bıraktıktan hemen sonra tekrar kullanma isteği duyması. Verilere göre öğrencilerin %60’ı, cihazlarını kapattıktan hemen sonra tekrar açma isteği duyduğunu ifade etti.

Öğrenciler dijital cihazlar olmadan bir gün geçiremiyor
MEB araştırmasına katılan öğrencilerin %64,3’ü, dijital cihazlar olmadan bir gün geçirmekte zorlandıklarını belirtti. Ayrıca sosyal medya kullanımı da dikkat çekici seviyelere ulaştı. Öğrencilerin:

%27,9’u günde 1 saatten az,

%25,5’i 1-2 saat,

%7,8’i 3-4 saat,

%2,7’si 5 saat ve üzerinde sosyal medyada vakit geçiriyor.

Dijital bağımlılık mutsuzluk ve öfkeyi tetikliyor
Araştırmaya göre dijital cihazlar öğrencilerin psikososyal gelişimini olumsuz etkiliyor.

%64,6’sı cihazları elinden alındığında mutsuzluk hissettiğini,

%48,5’i öfkelendiğini,

%64,5’i cihaz kullanımının ardından yorgunluk hissettiğini ifade etti.

Ayrıca, öğrencilerin %67,5’i dijital cihazlar karşısında uykuya daldığını belirtti. Bu durum, uyku kalitesinin bozulmasına ve fiziksel gelişimin olumsuz etkilenmesine yol açıyor.

Dijital ortamda sosyalleşmeyi tercih ediyorlar
Veriler, öğrencilerin önemli bir kısmının dijital platformlarda akranlarıyla vakit geçirmeyi yüz yüze iletişime tercih ettiğini gösterdi. Araştırmaya göre;

%40,5’i her zaman,

%45,9’u bazen dijital ortamda arkadaşlarıyla sosyalleştiğini belirtti.

Yemek yerken bile ekran başındalar
Öğrencilerin dijital cihazlarla bağımlılık seviyesini gösteren bir diğer çarpıcı bulgu ise yemek yerken bile ekran başında olmaları. Araştırmaya göre;

%64,2’si yemek sırasında telefon, tablet, televizyon ya da bilgisayar kullandığını ifade etti.

Dijital bağımlılığa karşı önlemler şart
MEB’in araştırma raporu, dijital cihazların bilinçli kullanımına yönelik stratejilerin geliştirilmesi gerektiğine dikkat çekiyor. Aile eğitimlerinin yaygınlaştırılması, dijital farkındalığın artırılması ve bilinçli teknoloji kullanımını teşvik edecek projelerin hayata geçirilmesi gerektiği vurgulanıyor.

Uzmanlar, dijital bağımlılığın önüne geçmek için ebeveynlerin çocuklarıyla daha fazla vakit geçirmesi ve kontrollü teknoloji kullanımına yönlendirmesi gerektiğini belirtiyor.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *