19 Nisan 2025
İstanbul
Açık
9°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
En Son Olay Gündem İddiasını ispatlayamayan deterjan markası, bedelini ağır ödedi

İddiasını ispatlayamayan deterjan markası, bedelini ağır ödedi

Ticaret Bakanlığı, televizyon reklamlarında 'en yakın iki rakibine kıyasla daha az ürün kullanarak leke çıkarmada daha başarılı olduğunu' iddia eden ancak bu iddiasını ispatlayamayan toz deterjan markasına 2 milyon 210 bin TL idari para cezası ile reklam durdurma cezası verdi.

1 Dakika
OKUNMA SÜRESİ

Ticaret Bakanlığı'ndan Deterjan Reklamlarına İdari Cezalar

Ticaret Bakanlığı'nın yazılı açıklamasına göre, çeşitli televizyon kanallarında yayınlanan bir toz deterjan ürünü reklamıyla ilgili yapılan inceleme sonucunda, ürünün iddia edilen özelliklerinin ispatlanamadığı belirlendi.

Reklam Kurulu Toplantısında Karar Alındı

13 Şubat 2025 tarihinde gerçekleştirilen Reklam Kurulu toplantısında, söz konusu deterjanın rekabetçi ürünlere göre daha az kullanım miktarıyla daha etkili olduğunu iddia eden reklamın haksız ticari uygulamalar içerdiği tespit edildi.

İdari Para Cezası ve Reklam Durdurma Kararı

Yapılan değerlendirme sonucunda, 6502 sayılı Kanun'un ilgili maddeleri uyarınca reklam verene toplamda 2 milyon 210 bin TL idari para cezası ve reklamların durdurulması cezası verilmesine karar verildi.

Reklam İddiaları İspatlanamadı

Ticari Reklam ve Haksız Ticari Uygulamalar Yönetmeliği'nin 'İspat Külfeti' başlıklı 9'uncu maddesi gereğince, iddia edilen leke çıkarma performansı ve bütçe tasarrufu gibi unsurların kanıtlanamaması nedeniyle söz konusu reklamın yanıltıcı olduğu belirlendi.

Yapılan inceleme sonucunda, tüketicilerin aldatıldığı ve yanıltıcı bilgilerle yönlendirildiği tespit edilerek, ilgili firmaya ciddi idari yaptırımların uygulanmasına karar verildi.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *