İstanbul
Hafif yağmur
17°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
En Son Olay Güncel Z kuşağı bedava verseler almaz! Boomer'ların hala lüks sandığı 11 şey

Z kuşağı bedava verseler almaz! Boomer'ların hala lüks sandığı 11 şey

Z kuşağı bedava verseler almaz! Boomer'ların hala lüks sandığı 11 şey Bir zamanlar toplumda statü göstergesi olarak görülen pek çok eşya ve alışkanlık, bugün genç nesil tarafından neredeyse değersiz sayılıyor. Özellikle Baby Boomer kuşağı ile Z kuşağı arasındaki tüketim anlayışı farkı, adeta iki ayrı dünyayı yansıtıyor. İşte boomer’ların hâlâ kıymet biçtiği ama Z kuşağının yüzüne bile bakmadığı 11 “lüks” alışkanlık ve eşya…

2 Dakika
OKUNMA SÜRESİ

PORSELEN TAKIMLAR
Bir dönemin çeyiz gözdesi olan zarif yemek takımları, boomer kuşağı için hâlâ prestij anlamına geliyor. Ancak Z kuşağı için bu takımlar yalnızca yer kaplayan, kullanılmayan objelerden ibaret.

SABİT TELEFON HATLARI
Ev telefonu sahibi olmak, geçmişte düzenli bir yaşamın göstergesiydi. Bugün ise cep telefonlarının sunduğu özgürlük ve erişilebilirlikle sabit hatlara ihtiyaç neredeyse tamamen ortadan kalktı.

AYNI ŞİRKETTE ÖMÜR BOYU ÇALIŞMAK
Boomer’lar için sadakat, güven ve istikrar anlamına gelen bu anlayış, Z kuşağı için kısıtlayıcı. Gençler kariyerlerinde çeşitlilik, esneklik ve anlam arıyor.

COUNTRY CLUB ÜYELİKLERİ


Eskinin prestijli sosyal kulüpleri, günümüz gençliği için ayrımcılık ve elitizm çağrışımı yapıyor. Z kuşağı, kapsayıcı ve özgür ortamlarda sosyalleşmeyi tercih ediyor.

KABLOLU TELEVİZYON
Bir zamanlar evlerin vazgeçilmezi olan kablolu TV, artık dijital içerik platformlarının gerisinde kaldı. Z kuşağı, dilediği içeriğe istediği anda ulaşabilmenin konforunu yaşıyor.

PIRLANTA NİŞAN YÜZÜKLERİ
Boomer kuşağı için aşkın simgesi olan pırlanta, Z kuşağına göre kapitalist sistemin bir pazarlama oyunu. Gençler daha sade ve kişisel anlam taşıyan sembolleri tercih ediyor.

DERİ KOLTUKLAR


Konforun ve gösterişin sembolü olan büyük deri koltuklar, Z kuşağına fazla ağır, hantal ve modası geçmiş geliyor.

GERÇEK KÜRK MONTLAR
Boomer kuşağında lüksün zirvesi olan kürk, Z kuşağı için etik dışı ve çevreye zararlı bir tercih olarak görülüyor.

GÖSTERİŞLİ DÜĞÜNLER
Eskiden büyük salonlarda kalabalık davetlerle kutlanan düğünler, yerini daha sade, anlamlı ve bütçeye dost törenlere bırakıyor.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *