04 Şubat 2025
İstanbul
Açık
11°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
En Son Olay Galeriler Gündem Meta, TikTok krizini fırsata çevirdi: Fenomenlere dudak uçuklatan teklifler sunuldu

Meta, TikTok krizini fırsata çevirdi: Fenomenlere dudak uçuklatan teklifler sunuldu

Instagram içerik üreticilerinin kısa videolar paylaşacağı ilk adres olmak istiyor. Bunun için de fenomenlerle reddedemeyecekleri miktarlarda anlaşmalara imza atıyor. İşte detaylar...

Meta, TikTok krizini fırsata çevirdi: Fenomenlere dudak uçuklatan teklifler sunuldu 1

Anlaşma imzalanırsa Instagram'ın TikTok, Google ve uygulama mağazaları üstünden içerik üreticisinin paylaşımlarının reklamını yapabileceği de yine sözleşmede yazıyor.

Ancak yüklü miktarda para teklifi bile bazı TikTok içerik üreticilerini Instagram'a çekemedi. Business Insider bu durum nedeniyle Meta'nın TikTok'un hakimiyetindeki kısa video içeriklerini kendi tekeline çekmekte zorlanacağını yazıyor.

Siteye konuşan bir fenomen menajeri "Tüketici davranışını başka bir platforma yönlendirmeye çalışmanın doğru yol olduğunu düşünmüyorum" dedi. Bazı menajerler ise bunun iyi bir anlaşma olmadığını söylüyor.

1 / 5
Meta, TikTok krizini fırsata çevirdi: Fenomenlere dudak uçuklatan teklifler sunuldu 2

Sözleşmede neler isteniyor?

15 saniyeden az, üç dakikadan da uzun olmaması gereken bu videoların üç ay boyunca Instagram dışında bir yerde paylaşılmaması da gerekiyor. Ayrıca içerik üreticisi başka platformlarda da paylaşım yapıyorsa Meta'da yaptığı paylaşımlar diğer yerden yüzde 25 daha fazla olmak zorunda.

Bir diğer kural da bu reels'lerden ikisini her ay Instagram hikayesine eklemeleri. Ayrıca fenomenler her gün bir kez yorumlarda takipçileriyle etkileşime girmek zorunda.

2 / 5
Meta, TikTok krizini fırsata çevirdi: Fenomenlere dudak uçuklatan teklifler sunuldu 3

Bazı içerik üreticilerine gönderilen sözleşmelerde altı ay geçerli olmak üzere toplamda 300 bin dolar teklif ediliyor. Bu altı ay içinde içerik üreticisinden her ay Instagram hesabından en az 10 yeni reels paylaşması isteniyor.

 

3 / 5
Meta, TikTok krizini fırsata çevirdi: Fenomenlere dudak uçuklatan teklifler sunuldu 4

Verilen para kademeye göre değişiyor

Business Insider'a göre teklifler TikTok'ta bir milyondan fazla takipçisi olan içerik üreticilerine gönderiliyor. Ayrıca herkesin sözleşmesi aynı değil. Şöyle bir model mevcut:
En üst kademede yer alanlara ayda 50 bin dolar teklif edilirken, hemen bir alt kademedekilere 25 bin, üçüncü kademedekilere 15 bin, dördüncüdekilere beş bin ve son olarak beşinci kademedekilere 2500 dolar teklif ediliyor.

 

4 / 5
Meta, TikTok krizini fırsata çevirdi: Fenomenlere dudak uçuklatan teklifler sunuldu 5

Business Insider'ın haberine göre Instagram'ın çatı şirketi Meta, içerik üreticileri ve ekipleriyle irtibata geçerek Instagram reels'e özel video içeriği üretmeleri karşılığında binlerce dolarlık teklifler sundu. Fenomenlere verilen tekliflerin ayda 2500 ila 50 bin dolar arasında değiştiği belirtiliyor.

Şartlarıysa Instagram için üretilen bu videoların yayına alındıktan sonraki ilk üç ay başka hiçbir platformda paylaşılmaması.

5 / 5
Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *