18 Nisan 2025
İstanbul
Açık
17°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
En Son Olay Galeriler Gündem İstanbul'un En Lüks Caddesi Şaşırttı: Ne İstiklal Ne de Bağdat Caddesi!

İstanbul'un En Lüks Caddesi Şaşırttı: Ne İstiklal Ne de Bağdat Caddesi!

İstanbul'un ünlü alışveriş caddelerinin incelendiği raporda dikkat çekici ayrıntılar yer aldı. Rapora göre, Nişantaşı'ndaki Abdi İpekçi Caddesi, metrekare başına kira bedeliyle İstanbul'un en pahalısı oldu.

İstanbul'un En Lüks Caddesi Şaşırttı: Ne İstiklal Ne de Bağdat Caddesi! 1

Bağdat Caddesi, İstiklal Caddesi ve Nişantaşı bölgesini kapsayan İstanbul Alışveriş Caddeleri Raporu'na göre, söz konusu caddelerdeki yüksek doluluk oranları 2024'te de seyrini sürdürdü.

ABDİ İPEKÇİ CADDESİ DÜNYA CADDELERİ İLE YARIŞIYOR

Rapora göre, Nişantaşı bölgesinde yer alan Abdi İpekçi Caddesi, bir önceki yıl olduğu gibi metrekare başına 250 dolarla son 8 yılın en yüksek birincil kira bedeline sahip cadde unvanını sürdürdü.

 

1 / 6
İstanbul'un En Lüks Caddesi Şaşırttı: Ne İstiklal Ne de Bağdat Caddesi! 2

AMSTERDAM, PRAG VE HELSİNKİ'Yİ GERİDE BIRAKTI

Bu rakamla Amsterdam, Prag ve Helsinki'nin önde gelen alışveriş caddelerini geride bırakan Abdi İpekçi'yi, metrekare bazında aylık 220 dolarla İstiklal Caddesi, 150 dolarla Bağdat Caddesi izledi.

 

2 / 6
İstanbul'un En Lüks Caddesi Şaşırttı: Ne İstiklal Ne de Bağdat Caddesi! 3

BAĞDAT CADDESİ'NE TALEP ARTACAK

Kentsel dönüşüm çalışmalarının yoğunlaştığı Bağdat Caddesi'ne modernize edilen fiziki yapısı ve artan erişilebilirliği nedeniyle gelecek dönemde talebin daha da güçlenmesinin beklendiği belirtildi.

Yüksek talep ve kira seviyeleri ile sınırlı arz gibi nedenlerle uygun yer bulmak zorlaşırken, kentsel dönüşüm projelerinin arzı artırması, gelecek yıllarda cadde mağazacılığının büyümeye devam etmesi öngörülüyor.

 

3 / 6
İstanbul'un En Lüks Caddesi Şaşırttı: Ne İstiklal Ne de Bağdat Caddesi! 4

BOŞ MAĞAZA SAYISINDA AZALIŞ SÜRÜYOR

Cushman & Wakefield I TR International tarafından hazırlanan rapora göre, kültürel çekim merkezlerinin yaya trafiğini artırması ve yerel markaların öne çıkması dikkati çekerken, caddelerdeki boş mağaza sayısı azalmaya devam etti.

İşlemlerin çoğunu yeni kiralamalar oluştururken, 2024'te bir önceki yıl kentsel dönüşümde olan mağazaların yüzde 24'ü, boş mağazaların ise yüzde 34'ü kiralandı.

İstiklal Caddesi'nde ve Nişantaşı bölgesinde yeni kiralama işlem sayısı düşerken, Bağdat Caddesi'nde arttı.

 

4 / 6
İstanbul'un En Lüks Caddesi Şaşırttı: Ne İstiklal Ne de Bağdat Caddesi! 5

İSTİKLAL CADDESİ'NDE 12 MAĞAZA BOŞ

Toplam 1,4 kilometre uzunluğa sahip İstiklal Caddesi'ndeki 270 mağazanın 258'inde doluluğa ulaşılırken, 12 mağazanın boş olduğu görüldü. Boş mağaza sayısı 2024'te bir önceki yıla göre 1 adet artarak 12'ye çıktı.

BAĞDAT CADDESİ'NDE BOŞ MAĞAZA SAYISI AZALDI

Son yıllarda kentsel dönüşüm çalışmalarının arttığı Bağdat Caddesi'nin araştırmaya konu olan 2,6 kilometrelik bölümünde mağaza sayısı 335'ten 329'a gerilerken, 324 mağazanın dolu olduğu gözlendi. Boş mağaza sayısı yediden, beşe düştü.

 

5 / 6
İstanbul'un En Lüks Caddesi Şaşırttı: Ne İstiklal Ne de Bağdat Caddesi! 6

NİŞANTAŞI'NDA BOŞ MAĞAZA SAYISINDA ARTIŞ

Avrupa Yakası'nın gözde alışveriş yerlerinden olan ve 2,7 kilometrelik uzunluğa sahip Rumeli, Teşvikiye, Vali Konağı ve Abdi İpekçi olmak üzere dört ana caddeden oluşan Nişantaşı bölgesindeki mağaza sayısı 374'ten 370'e indi. 352 mağazanın dolu olduğu görülürken, boş mağaza sayısı 14'ten 18'e yükseldi.

Geçen yıl söz konusu caddelerde toplam 51 mağaza kiralama işlemi gerçekleşirken, Bağdat Caddesi ve Nişantaşı'nda 22'şer, İstiklal'de 7 mağaza kiralandı.

YENİ KİRALAMALAR HANGİ SEKTÖRDEN?

Rapor, cadde bazında farklılaşan eğilimleri de ortaya koydu.

Buna göre, Nişantaşı bölgesinde ve İstiklal Caddesi'nde işlem sayısında düşüş yaşanırken, kiralanan alanların ortalama büyüklüğünün artması dikkati çekti. Bu durum, markaların daha geniş metrekareli mağazalara yöneldiğinin kanıtı oldu.

Bağdat Caddesi'nde ise kentsel dönüşüm projeleri ve yüksek doluluk oranlarının etkisiyle, markaların uygun konum bulmakta zorlandığı ve bu nedenle kiralanan ortalama alan büyüklüğünün küçüldüğü görüldü.

Üç ana caddede kiralama işlemlerinde özellikle yeme-içme sektörünün yaptığı atak gözlerden kaçmadı. Yeni kiralama işlemlerinin hacimsel açıdan yüzde 36'sı giyim ve ayakkabı sektörü, yüzde 32'si ise yeme-içme sektörü tarafından yapıldı. Yeme-içmede bu oran yüzde 23'ten yüzde 32'ye yükseldi.

EN ÇOK YABANCI MARKA BAĞDAT CADDESİ'NDE

Önceki yıl olduğu gibi 2024 yılında da en fazla yabancı marka sayısının yüzde 21 seviyesiyle Bağdat Caddesi'nde olduğu görülürken, onu yüzde 17 ile Nişantaşı bölgesi, yüzde 15 ile İstiklal Caddesi takip etti.

Nişantaşı hem ulusal hem de uluslararası lüks markaların başlıca merkez bölgesi olmakla beraber, bünyesindeki ünlü restoran ve kafeleriyle öne çıktı.

Bağdat Caddesi, lüks ve üst segment markaların yanı sıra çok katlı mağazacılığın da yer aldığı geniş yelpazede ulusal ve uluslararası markaları barındırırken, İstiklal Caddesi çok sayıda ulusal ve uluslararası perakendeciler ile kültürel ve tarihi eserlere, müze, tiyatro, restoran ve elçiliklere ev sahipliği yaptı.

İSTİKLAL CADDESİ'NE BİR YILDA 90 MİLYON ZİYARET

İstanbul'un en önemli üç alışveriş caddesi ziyaretçi sayısından incelendiğinde yaya trafiğinin İstiklal Caddesi ve Nişantaşı bölgesinde arttığı, Bağdat Caddesi'nde ise düştüğü hesaplandı.

İstiklal'in günlük ziyaretçi sayısı hafta içinde yüzde 2 artışla 207 bine, hafta sonunda ise yüzde 7 yükselişle 313 bin 500'e ulaştı. Caddenin yaya trafiği aylık ortalama 7,5 milyona, yıllık ise 87 milyondan 90,1 milyona çıktı. Özellikle kültürel ve sanatsal etkinlikler ile caddenin kültürel ve turistik bir merkez olarak öne çıkması bu trafiği önemli ölçüde etkiledi.

Geçen yıl Nişantaşı bölgesinde de ziyaretçi sayısının arttığı görüldü. Ziyaretçi sayısı hafta içi 78 bin seviyesinde sabit kalırken, hafta sonunda yüzde 59 artarak 153 bine yükseldi. Ziyaretçi sayısı aylık ortalama 3,01 milyona, yıllık ise 36,2 milyona ulaştı. Önceki yıl ziyaretçi sayısı 31 milyondu.

Bağdat Caddesi ise aynı dönemde ziyaretçi trafiğinde yaşadığı düşüşle dikkati çekti. Cadde üzerindeki kentsel dönüşüm ve altyapı yenileme çalışmaları bu trafiğin azalmasında ana etken oldu.

Ortalama günlük ziyaretçi sayısı hafta içinde yüzde 40 azalışla 87 bine, hafta sonunda ise yüzde 35 düşüşle 85 bine geriledi. Yaya trafiği aylık ortalama 2,6 milyona, yıl toplamında ise 31,4 milyona düştü.

 

6 / 6
Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *