19 Nisan 2025
İstanbul
Açık
9°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
En Son Olay Ekonomi Rekabet Kurulu'ndan Şirketlere Büyük Şok: Milyonluk Cezalar Yağdı

Rekabet Kurulu'ndan Şirketlere Büyük Şok: Milyonluk Cezalar Yağdı

Rekabet Kurulu, 13 Mart toplantısında 141 dosyayı inceledi ve 131'inin mevzuata aykırı olduğuna karar verdi.

1 Dakika
OKUNMA SÜRESİ

Ticaret Bakanlığı Rekabet Kurulu, 13 Mart’taki toplantısında mevzuata aykırı bulduğu reklamlar için yaklaşık 32,5 milyon lira idari para cezası uygulanmasına karar verdi.

Kurul, ele aldığı 141 dosyadan 131’inin mevzuata aykırı olduğuna hükmetti ve bir dosya hakkında tedbiren durdurma kararı aldı.
Mevzuata aykırı bulunan dosyalara toplamda 32 milyon 481 bin 507 lira idari para cezası kesilirken, 5 dosyada tüketici mağduriyetlerinin önlenmesi için erişim engeli idari tedbiri uygulandı. Toplantıda, tüketicilerin ekonomik tercih ve menfaatlerini etkileyen reklam ve ticari uygulamalar ele alındı. Hazır giyim sektöründe indirimli satışlar, teknoloji sektöründe ürün özelliklerinin eksik veya yanlış tanıtılması, otomotiv sektöründe “sıfır faiz” vaadiyle yapılan yanıltıcı kredi reklamları ve ayakkabı ürün tanıtımlarında eksik bilgilendirme gibi konular öne çıktı.

Hazır giyim sektöründeki indirimli satışlarda mevzuata aykırılık tespit edilen 8 dosya için 4 milyon 800 bin lira, ayakkabı ürün tanıtımlarında eksik bilgilendirme yapan 4 firma için ise 3 milyon 457 bin 160 lira ceza kesildi. Kurul, bu kararlarıyla tüketicilerin ekonomik tercih ve menfaatlerinin korunmasını, haksız rekabetin önlenmesini ve piyasada adil bir ortamın sağlanmasını amaçlıyor.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *