04 Şubat 2025
İstanbul
Açık
11°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
En Son Olay Ekonomi 2025 e-ihracat hedefi: 8 milyar dolar

2025 e-ihracat hedefi: 8 milyar dolar

Bakanlık, Brezilya, Endonezya ve Japonya gibi ülkelerde e-ihracat heyetleri düzenleyecek.

Ticaret Bakanlığı, 2025 yılı için Türkiye'nin e-ihracat hedefini 8 milyar dolar olarak belirledi. Bakanlık, e-ihracatın ekonomiye katkısının artırılması amacıyla bu yıl, Brezilya, Endonezya ve Japonya gibi pek çok ülkede e-ihracat heyetleri düzenlemeyi planlıyor.

Bakanlıktan yapılan açıklamada, "E-İhracat Destekleri Hakkında Karar"ın 2022'de uygulamaya alındığı hatırlatıldı. Türkiye'nin e-ihracat hacmi, 2022'de 2,2 milyar dolarla yüzde 0,90, 2023'te ise 5 milyar dolarla yüzde 2,12'ye yükseldi. 2024'te bu rakam 6,4 milyar dolara çıkarak yüzde 2,6 seviyesine ulaştı. Bakanlık, bu olumlu gelişmelerin devamını sağlayarak 2025'te e-ihracat hacmini 8 milyar dolara çıkarmayı hedefliyor.

320 milyon liralık destek paketi

Ticaret Bakanlığı, e-ihracatın küresel ticaretteki payını artırmak amacıyla destek paketleri sunmaya devam ediyor. Bu kapsamda bugüne kadar 207 şirkete, 2 pazar yerine, 6 perakende e-ticaret sitesine ve 9 e-ihracat konsorsiyumuna 320 milyon liralık destek sağlandı.

Destek programı çerçevesinde, İslam İşbirliği Teşkilatı üyeleri olan Birleşik Arap Emirlikleri, Katar, Kuveyt, Nijerya ve Suudi Arabistan gibi ülkeler için yüzde 20 ilave destek imkanı sunuldu. Ayrıca, Çin'e yönelik pazar yeri komisyonu desteği de firmaların bu ülkeye girişini kolaylaştırmayı amaçlıyor. "Uzak Ülkeler Stratejisi" kapsamında ise ABD ve Kanada'daki öncü pazar yerleri için komisyon giderleri destekleniyor.

E-kolay ihracat platformu ve küresel zirve

Ticaret Bakanlığı, ihracatçılara e-ihracat yol haritalarını belirlemeleri için E-Kolay İhracat Platformu'nu kurdu. Platform üzerinden Çin, Rusya ve Latin Amerika'daki 18 pazar yeri ile 5 sosyal medya ve arama motoru reklam platformuna yönelik kılavuzlar yayımlandı.

Bakanlık, 2025 yılı için de e-ihracat operasyonlarına desteğini sürdürecek. 2024’te gerçekleştirilen Çin ve Hindistan e-ihracat heyetlerine ek olarak, 2025'te Brezilya, Endonezya, Japonya ve diğer ülkelere yönelik heyetler düzenlenecek. Ayrıca, İstanbul'da her yıl düzenlenen Küresel e-İhracat Zirvesi, 2025’te de yapılacak ve ülkenin küresel e-ticaret ekosistemindeki rolünü güçlendirecek.

2028 hedefi: E-ihracatın genel ihracattaki payı yüzde 10

Ticaret Bakanlığı, Türkiye'nin e-ihracatını artırma yolundaki hedeflerine emin adımlarla ilerliyor ve 2028 yılı için e-ihracatın genel ihracat içindeki payını yüzde 10’a yükseltmeyi planlıyor.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *