Çinli bir havayoluna ait olması planlanan Boeing 737 MAX, Başkan Donald Trump'ın küresel ticaret savaşının kurbanı olarak üretim merkezine geri dönmek zorunda kaldı.
ABD'deki üretim merkezine dönüş yapan uçağın Çin'in Xiamen Havayolları'na ait olduğunu gösterecek şekilde boyanmış olduğu görüldü.
Trump bu ay Çin ithalatlarına uygulanan temel tarifeleri yüzde 145'e çıkarmış, Çin geri adım atmayarak yüzde 125'lik gümrük tarifesiyle karşılık vermişti. Çin Devlet Başkanı Şi Jinping'in talimatıyla Boeing'den sipariş verilen uçakların teslimatı da askıya alınmıştı.
Havacılık sektörü endişeli...
Boeing'in en çok satan modeli olan ve piyasa değerinin 55 milyon dolar olduğu belirtilen 737 MAX'ın geri dönüşü, havacılık sektöründe onlarca yıldır uygulanan gümrüksüz satış statüsünün bozulması nedeniyle yeni uçak teslimatlarında yaşanan aksaklıkların son işareti olarak algılandı.
Reuters'a konuşan analistler, tarifelerdeki değişikliklerle ilgili karışıklığın birçok uçak teslimatını belirsizliğe sürükleyebileceğini, bazı havayolu CEO'larının vergileri ödemek yerine uçak teslimatlarını ertelemeyi tercih edeceklerine dikkat çekti.