Vatandaş abur cuburla karnını doyuruyor

Peynirin yerini çikolata, beyaz etin yerini cips aldı.

Enflasyon, Tüketici Alışveriş Sepetlerini Değiştiriyor

Yüksek enflasyonun etkileriyle birlikte, tüketicilerin alışveriş tercihleri de önemli ölçüde değişiyor. Fiyat artışları ve yüksek maliyetler restoran ziyaretlerinden eve dönüş yapılmasına neden olurken, alışveriş sepetlerinde de dikkate değer değişiklikler meydana geliyor.

Bisküvi ve Süt, Alışveriş Sepetlerinin Lideri

Araştırma şirketi Ipsos'un verilerine göre, tüketici alışveriş sepetlerindeki ürün tercihleri değişmeye devam ediyor. 2023 yılında alışveriş sepetlerinde ilk sırada bisküvi ve süt yer alırken, peynir ve beyaz et gibi ürünler geri planda kalmaya başlıyor. Geçen yılın aksine, çikolata kaplamalı ürünler ve cips gibi atıştırmalıklar daha fazla tercih ediliyor.

Atıştırmalıklar Öne Çıkıyor

2024'e doğru yol aldıkça, alışveriş sepetlerinde yumurta, beyaz et ve bakliyat gibi ürünlerin yerini alışveriş sepetlerinde son sıralarda yer alan ürünler alıyor. Makarnanın yerini bakliyat aldığı görülürken, atıştırmalıkların önemi ve tercih edilme sıklığı artmaya devam ediyor.

Atıştırmalıkların Yükselişi

İpsos'un değerlendirmesine göre, alışveriş sepetlerinde temel gıda ve içeceklerin yanı sıra atıştırmalık ve gazlı içeceklerin de önemli bir yer edindiği görülüyor. Tüketicilerin evde daha fazla vakit geçirmesi ve kendilerini ödüllendirmek için atıştırmalıkları tercih etmesi, bu değişimin arkasındaki nedenlerden sadece birkaçı olarak öne çıkıyor.

İLGİLİ HABERLER