İddiasını ispatlayamayan deterjan markası, bedelini ağır ödedi

Ticaret Bakanlığı, televizyon reklamlarında 'en yakın iki rakibine kıyasla daha az ürün kullanarak leke çıkarmada daha başarılı olduğunu' iddia eden ancak bu iddiasını ispatlayamayan toz deterjan markasına 2 milyon 210 bin TL idari para cezası ile reklam durdurma cezası verdi.

Ticaret Bakanlığı'ndan Deterjan Reklamlarına İdari Cezalar

Ticaret Bakanlığı'nın yazılı açıklamasına göre, çeşitli televizyon kanallarında yayınlanan bir toz deterjan ürünü reklamıyla ilgili yapılan inceleme sonucunda, ürünün iddia edilen özelliklerinin ispatlanamadığı belirlendi.

Reklam Kurulu Toplantısında Karar Alındı

13 Şubat 2025 tarihinde gerçekleştirilen Reklam Kurulu toplantısında, söz konusu deterjanın rekabetçi ürünlere göre daha az kullanım miktarıyla daha etkili olduğunu iddia eden reklamın haksız ticari uygulamalar içerdiği tespit edildi.

İdari Para Cezası ve Reklam Durdurma Kararı

Yapılan değerlendirme sonucunda, 6502 sayılı Kanun'un ilgili maddeleri uyarınca reklam verene toplamda 2 milyon 210 bin TL idari para cezası ve reklamların durdurulması cezası verilmesine karar verildi.

Reklam İddiaları İspatlanamadı

Ticari Reklam ve Haksız Ticari Uygulamalar Yönetmeliği'nin 'İspat Külfeti' başlıklı 9'uncu maddesi gereğince, iddia edilen leke çıkarma performansı ve bütçe tasarrufu gibi unsurların kanıtlanamaması nedeniyle söz konusu reklamın yanıltıcı olduğu belirlendi.

Yapılan inceleme sonucunda, tüketicilerin aldatıldığı ve yanıltıcı bilgilerle yönlendirildiği tespit edilerek, ilgili firmaya ciddi idari yaptırımların uygulanmasına karar verildi.

İLGİLİ HABERLER