2024 Şubat ayında yapılan düzenlemeyle B sınıfı ehliyet sahipleri artık 125 cc'ye kadar motosiklet kullanabilecek.
EHLİYET SINIFLARI VE KULLANILABİLECEK ARAÇLAR
Sozcu'de yer alan habere göre, ehliyet sınıfları, her birinin belirli araçları kullanma yetkisi sunduğu bir yapıya sahiptir.
A Sınıfı:
Motosikletler (A1 ve A2 alt sınıfları farklı motor hacimlerine sahiptir)
B Sınıfı:
Otomobil ve hafif ticari araçlar ve 125 cc motosikletler (otomatik veya manuel)
C Sınıfı:
Kamyonlar ve çekiciler (yük taşımada kullanılan büyük araçlar)
D Sınıfı:
Otobüs, minibüs gibi yolcu taşıma araçları
F Sınıfı:
Traktör
G Sınıfı:
İş makineleri
M Sınıfı:
Motorlu bisiklet ve düşük motor hacimli araçlar (örneğin elektrikli scooter)
HANGİ EHLİYET SINIFINI ALMALISINIZ?
Hangi aracı kullanmak istediğinize göre doğru ehliyet sınıfını seçmeniz büyük önem taşır.
EHLİYET SINIFLARINA GÖRE ARAÇLAR
B1: Dört tekerlekli motosikletler (ATV vb.) ve küçük motor hacimli araçlar BE: B sınıfına ek olarak, römorklu otomobiller ve 125 cc motosikletler C1: 3.5 ton ile 7.5 ton arasındaki kamyonlar C1E: 7.5 tona kadar olan kamyonlara ek römork takma hakkı CE: C sınıfı kamyon + römork veya yarı römorklar (tır) D1: Minibüs (16 kişilik kapasiteye kadar) D1E: Römorklu minibüsler D: Büyük yolcu otobüsleri ve servis araçları
EHLİYET SINIFLARININ YAŞ SINIRLARI
Sürücü adayları için bir diğer önemli konu da ehliyet sınıflarının yaş sınırlarıdır.
BAZI EHLİYET SINIFLARININ YAŞ SINIRLARI
A1: 16 yaş A2, B, BE: 18 yaş C, CE, D, DE: 21 yaş ve üzeri D1, D1E: 21 yaş A: 20 yaş (A2 deneyimi yoksa 24 yaş)
Bu yaş sınırlarının, zaman zaman güncellenebileceğini unutmamak önemlidir.
EHLİYET SINIFLARI KAPSAMI
Her ehliyet sınıfı, hangi araçları kullanabileceğinizi belirler.
2024'TE DEVREYE GİREN YENİ DÜZENLEME NASIL DEĞERLENDİRİLİYOR?
Yeni düzenleme, özellikle büyük şehirlerde trafik yoğunluğunun azaltılması açısından önemli bir adım olarak görülüyor.
Motosikletler, otomobillere göre daha az yer kapladığı için trafikteki akışı rahatlatma potansiyeline sahip.
Ekonomik açıdan da önemli faydalar bekleniyor.
Motosikletlerin düşük yakıt tüketimi hem bireysel sürücüler hem de ülke ekonomisi için avantaj sağlayacak.
Bu durum, özellikle yüksek akaryakıt fiyatlarının etkili olduğu günümüzde sürücülerin daha ekonomik bir ulaşım aracına yönelmelerini teşvik edebilir.
Ayrıca, motosikletlerin çevresel etkileri otomobillere göre daha düşük olduğu için çevre dostu bir ulaşım alternatifi olarak öne çıkıyor.
DÜZENLEMENİN GELECEĞİ VE TOPLUMDA YARATACAĞI ETKİ
Yeni düzenleme, B sınıfı ehliyet sahiplerinin motosiklet kullanımını teşvik ederek hem bireysel hareketliliği artıracak hem de şehirlerin trafik yükünü hafifletecek bir çözüm sunuyor.
Yetkililer, motosiklet kullanımının yaygınlaşmasıyla birlikte trafiğin daha düzenli ve ekonomik hale geleceğini öngörüyor.
Bu gelişme Türkiye'de ulaşımın geleceğine dair önemli bir adım olarak uzmanlar tarafından değerlendiriliyor.