PORSELEN TAKIMLAR
Bir dönemin çeyiz gözdesi olan zarif yemek takımları, boomer kuşağı için hâlâ prestij anlamına geliyor. Ancak Z kuşağı için bu takımlar yalnızca yer kaplayan, kullanılmayan objelerden ibaret.
SABİT TELEFON HATLARI
Ev telefonu sahibi olmak, geçmişte düzenli bir yaşamın göstergesiydi. Bugün ise cep telefonlarının sunduğu özgürlük ve erişilebilirlikle sabit hatlara ihtiyaç neredeyse tamamen ortadan kalktı.
AYNI ŞİRKETTE ÖMÜR BOYU ÇALIŞMAK
Boomer’lar için sadakat, güven ve istikrar anlamına gelen bu anlayış, Z kuşağı için kısıtlayıcı. Gençler kariyerlerinde çeşitlilik, esneklik ve anlam arıyor.
COUNTRY CLUB ÜYELİKLERİ
Eskinin prestijli sosyal kulüpleri, günümüz gençliği için ayrımcılık ve elitizm çağrışımı yapıyor. Z kuşağı, kapsayıcı ve özgür ortamlarda sosyalleşmeyi tercih ediyor.
KABLOLU TELEVİZYON
Bir zamanlar evlerin vazgeçilmezi olan kablolu TV, artık dijital içerik platformlarının gerisinde kaldı. Z kuşağı, dilediği içeriğe istediği anda ulaşabilmenin konforunu yaşıyor.
PIRLANTA NİŞAN YÜZÜKLERİ
Boomer kuşağı için aşkın simgesi olan pırlanta, Z kuşağına göre kapitalist sistemin bir pazarlama oyunu. Gençler daha sade ve kişisel anlam taşıyan sembolleri tercih ediyor.
DERİ KOLTUKLAR
Konforun ve gösterişin sembolü olan büyük deri koltuklar, Z kuşağına fazla ağır, hantal ve modası geçmiş geliyor.
GERÇEK KÜRK MONTLAR
Boomer kuşağında lüksün zirvesi olan kürk, Z kuşağı için etik dışı ve çevreye zararlı bir tercih olarak görülüyor.
GÖSTERİŞLİ DÜĞÜNLER
Eskiden büyük salonlarda kalabalık davetlerle kutlanan düğünler, yerini daha sade, anlamlı ve bütçeye dost törenlere bırakıyor.