Artvinli Kadınların Çıkardığı Senede Bir Gün Dergisi 10. Yılını Kutluyor
Artvinli kadınların emeğiyle hazırlanan Senede Bir Gün Dergisi, 10. yılını kutluyor. Derginin kurucularından Arzu Ulu, derginin kadın hikayelerini anlatarak toplumsal cinsiyet eşitliği konusunda farkındalık yaratmayı hedeflediğini belirtiyor. Ulu, "Bu dergi, kadınların sesini duyurmayı amaçlayan özgün bir platform" diyor.
Dergi 10 Yıl Önce Kadınların Bir Araya Gelmesiyle Hayat Buldu
Arzu Ulu, Senede Bir Gün Dergisi'nin 10 yıl önce kadınların dayanışmasıyla hayata geçirildiğini vurguluyor. Ulu'ya göre, derginin içeriği tamamen Artvinli kadınların deneyimleri, hikayeleri ve sanatsal çalışmalarından oluşuyor. Derginin her bir sayfası kadın emeğiyle şekilleniyor ve toplumsal meselelere ısık tutuyor.
Ücretsiz Dağıtım ve Kadın Emekçilerin Özverisi
Senede Bir Gün Dergisi'nin 10 yıldır ücretsiz olarak dağıtıldığını belirten Arzu Ulu, bu süre zarfında derginin maliyetlerini karşılamak için kadınların el emeği ürünler sattıklarını ifade ediyor. Ulu, "Biz kadınlar olarak kendi yeteneklerimizi kullanarak dergiyi hayata geçirdik ve bu süreçte büyük özveride bulunduk. Amacımız, kadınların seslerini duyurmak ve toplumda farkındalık yaratmaktır" diyor.
Farkındalık Arttıkça Kadınlarda Başarı Hikayeleri Çoğalıyor
Nino Çepoğlu, derginin kadına şiddet konusunda duyarlılık oluşturmayı amaçladığını belirtiyor. Çepoğlu'na göre, farkındalık arttıkça kadınların başarı hikayeleri de artıyor. Dergide yer alan röportajlar ve yazılar, genç neslin daha bilinçli ve başarılı olmasına katkı sağlıyor. Çepoğlu, "Küçük bir dokunuşun bile bir değişim yaratabileceğine inanıyorum. Senede Bir Gün Dergisi, bu anlamda önemli bir rol üstleniyor" diyor.
Müfredatın Kadın Algısına Etkisi
Arzu Ulu, derginin ilk sayısında yer verilen bir kadının hikayesiyle başladığını ve bu hikayenin derginin temelini oluşturduğunu belirtiyor. Ulu, Türkiye'deki eğitim müfredatının kadınları sadece ev içindeki rolleriyle tanımladığını eleştiriyor. Kadınların güçlendirilmesi ve toplumsal cinsiyet eşitliğinin sağlanması için eğitim sisteminde değişiklikler yapılması gerektiğini vurguluyor.