Tüketiciler 2024’te en çok neleri şikayet etti?

Tüketiciler, ayıplı mal ve hizmetler, mesafeli satışlar gibi konularda 2024 yılı boyunca Alo 175’e 135 bin 970 şikayet bildirdi. Bakanlık, denetim çalışmalarını sürdürüyor ve tüketici haklarını korumak için önemli adımlar atıyor.

Türkiye'de tüketicilerin yaşadığı sorunlara çözüm bulmak ve bilinçli bir tüketici profili oluşturmak amacıyla başlatılan Alo 175 Tüketici Danışma Hattı, geçen yıl 135 bin 970 şikayet aldı.

Bu hat üzerinden vatandaşlar, satın aldıkları mal ve hizmetlerle ilgili yaşadıkları sorunları bildirebiliyor ve insan sağlığı, can güvenliği açısından risk taşıyan ürünler hakkında bilgi alabiliyor.2024 Yılında Alo 175'e Yapılan Başvuruların DağılımıAlo 175 Tüketici Danışma Hattı’na 2024 yılı boyunca en fazla başvuru, ayıplı mal ve hizmetler ile ilgili geldi.

Bu tür başvurular 40 bin 147 ile toplam şikayetlerin yaklaşık yüzde 46,83'ünü oluşturdu.

Mesafeli satışlar ise 31 bin 648 başvuru ile ikinci sırada yer aldı.

Diğer şikayet konuları ise şu şekilde sıralandı:İade-kapatılan-kapsam dışı-başka kurum ve birime giden şikayetler: 25 bin 523Ticari reklamlar ve haksız ticari uygulamalar: 21 bin 345Garanti belgesi ile ilgili şikayetler: 5 bin 163Abonelik ve süreli yayın sözleşmeleri: 4 bin 060Tüketicinin Sorunlarına Cevap Verme SüreciAlo 175, geçen yıl toplamda 422 bin 784 çağrıya cevap verdi.

Bu çağrıların en yoğun olduğu ay, temmuz oldu ve 41 bin 602 çağrı alındı.

Mayıs ayında 39 bin 810, ağustos ayında ise 35 bin 775 çağrı ile devam eden yoğunluk, yıl boyunca devam etti.

Aralık ayında ise 35 bin 646 çağrı kaydedildi.

Bakanlık Denetimleri ve Tüketiciyi Koruma AdımlarıTicaret Bakanı Ömer Bolat, Bakanlık olarak piyasa koşullarındaki değişiklikleri, tüketici alışkanlıklarındaki dönüşümü ve tüketicilerden alınan şikayet başvurularını dikkate alarak denetim çalışmalarını sürdürdüklerini belirtti.

Bakan Bolat, aldatıcı ve yanıltıcı reklamlara, piyasa gözetimi ve denetimlerine, tüketicilerin taraf olduğu sözleşmelerin kontrolüne ve etiket ile kasa arasındaki fiyat farkı gibi önemli konularda hassasiyetle çalışmalar yürütüldüğünü ifade etti.

Bakanlık, Şikayetleri Ciddiyetle DeğerlendiriyorBakan Bolat, tüketicilerin Alo 175 Tüketici Danışma Hattı’nı arayarak, insan sağlığı, can güvenliği açısından risk taşıyan ürünler hakkında bilgi alabildiklerini belirtti.

Tüketiciler, ürün ya da hizmetin adını, markasını, modelini, alışveriş tarihini ve yerini belirterek şikayetlerini ayrıntılı bir şekilde iletebiliyor.

Bakanlık, bu şikayetleri titizlikle değerlendiriyor ve vatandaşların mağduriyet yaşamamaları için gereken adımları atıyor.2024 Yılında Yapılan Şikayetlerin Sayısal DağılımıTüketici Danışma Hattı’na yapılan başvuruların detaylı dağılımı şu şekilde:Ayıplı Mal ve Hizmetler: 40.147Mesafeli Sözleşmeler: 31.648Fiyat Etiketi Sorunları: 944Ticari Reklamlar ve Haksız Ticari Uygulamalar: 21.345Garanti Belgesi: 5.163İade-Kapatılan-Kapsam Dışı-Başka Birimlere Giden Şikayetler: 25.523Abonelik / Süreli Yayın Sözleşmeleri: 4.060Tüketici Hakem Heyetleri ve TÜBİS Şikayetleri: 3.257İş Yeri Dışında / Piramit / Taksitli Satışlar: 799Finansal Mal ve Hizmetler: 849Devre Tatil: 840Paket Tur Sözleşmeleri: 818Ön Ödemeli Konut Satışı Sözleşmeleri: 103Piyasa Gözetimi ve Denetimi: 121Mevzuat – Haksız Sözleşme Şartları: 349Diğer: 4

İLGİLİ HABERLER