2 aracın üretimi durabilir! "İşçi çıkarmaya başlamamız gerekecek"

Seat CEO'su, Çin yapımı elektrikli otomobillere uygulanacak gümrük vergilerinin şirketin Seat Ibiza ve Arona modellerinin üretimini durdurmasına yol açabileceği ve bunun da işten çıkarmalara yol açabileceği konusunda uyardı.

Avrupa'nın Çin'den ithal edilen elektrikli otomobillere uyguladığı gümrük vergileri, yalnızca Çin markalarını değil, aynı zamanda Çin'de üretilen Amerikan ve Avrupa markalı elektrikli araçları da kapsıyor. Bu durumdan etkilenenler arasında, Cupra Tavascan modelini Çin'de üreten SEAT SA da bulunuyor.

Çin Halk Cumhuriyeti'ndeki üretim, SEAT'ın bu modeldeki gümrük vergilerinin artışıyla karşı karşıya kalmasına neden oluyor.

SEAT SA CEO'su Wayne Griffiths, Autocar'a verdiği röportajda, Cupra Tavascan'a uygulanan ek gümrük vergilerini bir kez daha sert bir şekilde eleştirdi. Griffiths, mevcut tarifelerin yürürlükte kalmaya devam etmesi durumunda, 'Seat Ibiza ve Arona'nın üretimini durdurmak ve işçi çıkarmaya başlamak zorunda kalacağız' ifadelerini kullanarak ciddi bir uyarıda bulundu.

Çin, Avrupa gümrük vergileri uygulamaya koydu
Cupra, Tavascan SUV modelini Çin'de üretmeye devam ederken, Ekim 2024 itibarıyla Avrupa Birliği tarafından uygulanan ek %20,7 ithalat vergisinin yükünü üstleniyor. Bu vergiler, Çin'den ithal edilen tüm otomobillere uygulanan %10'luk genel tarifeye ek olarak devreye alındı.

İspanya'da Tavascan'ın mevcut başlangıç fiyatı 50.800 € olarak belirlenmiş durumda. Ancak Cupra, bu ek vergiyi son tüketiciye yansıttığında, aracın başlangıç fiyatı 62.000 €'ya yükselecek. Bu durum, Tavascan'ı neredeyse üst sınıf bir modelin mevcut fiyat seviyesine yaklaştırarak rekabet gücünü önemli ölçüde etkileyebilir.

Çin hükümetinin sübvansiyonları sayesinde araçlarını Avrupa pazarında Çin'deki maliyetinin üç katına varan düşük fiyatlarla satabilen Çin markalarıyla mücadele etmek amacıyla, Avrupa gümrük vergileri uygulamaya koydu. Ancak Seat CEO'su Wayne Griffiths, Autocar'a verdiği röportajda, bu vergilerin 'Avrupa'yı veya İspanya'yı korumadığını' savundu. Griffiths, gümrük vergilerinin, 'şirketin giderek daha sıkı hale gelen emisyon hedeflerini karşılama kabiliyeti üzerinde olumsuz etkiler yaratacağını' belirterek, 'bize zarar vereceğini' ifade etti.

"Bunu sürdüremeyiz"
Seat CEO'su Wayne Griffiths, tarifelerden kaynaklanan satış kayıpları ve yüksek para cezalarının, şirketi iş gücünü azaltmak ve içten yanmalı motorlu araç üretimini daraltmak zorunda bırakabileceği konusunda uyarıda bulundu.

Griffiths, 'Bu durum, potansiyel olarak insanları işten çıkarmak zorunda kalacağımız bir konuma sokabilir. Şu anda müşteri yerine vergileri biz ödüyoruz ve bunu sürdüremeyiz' ifadelerini kullandı.

SEAT SA'nın, diğer üreticiler gibi, Avrupa Birliği tarafından belirlenen emisyon ortalamasını karşılayabilmek için 2027 yılına kadar her dört benzinli veya hibrit otomobile karşılık ortalama bir elektrikli otomobil satması gerekecek.

Griffiths, bu modellerin tamamen üretiminin sona ereceğini belirtmese de, Motorpasión'a yaptığı açıklamada, 'Emisyon hedeflerini karşılamak için üretim hacminde bir azalma olabileceğini' ifade etti. Bu kapsamda, Ibiza ve Arona modellerinin dörtte birinin üretimi durabilir. Ancak bu, tam bir durma anlamına gelmiyor; zira yenilenen ve güncellenen versiyonlarının bu yılın sonlarında tanıtılması planlanıyor.

 

İLGİLİ HABERLER